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  1. ディスカッション・ペーパー
  2. 2012年度

Automobile and Motorcycle Traffic on Indonesian National Roads: Is It Local or Beyond the City Boundary?

https://doi.org/10.24545/00001106
https://doi.org/10.24545/00001106
0a015182-b0df-45af-92b3-67c1501dd00d
名前 / ファイル ライセンス アクション
DP12-19.pdf DP12-19.pdf (415.1 kB)
Item type ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1)
公開日 2013-02-05
タイトル
タイトル Automobile and Motorcycle Traffic on Indonesian National Roads: Is It Local or Beyond the City Boundary?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 auto transport
キーワード
主題Scheme Other
主題 Indonesia road traffic
キーワード
主題Scheme Other
主題 spatial autocorrelation
資源タイプ
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 (DOI) 10.24545/00001106
ID登録タイプ JaLC
著者 WANDANI, Firman Permana

× WANDANI, Firman Permana

en WANDANI, Firman Permana

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YOSHIDA, Yuichiro

× YOSHIDA, Yuichiro

en YOSHIDA, Yuichiro

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 6702
姓名 吉田, 雄一朗
言語 ja
著者所属
値 Ministry of Public Works, Republic of Indonesia
著者所属
値 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies
分野
内容記述タイプ Other
内容記述 経済学 / Economics
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the dimensions of private vehicles' trips on national roads between neighboring cities in Indonesia using the spatial lag model and the spatial error model approach to reveal the spatial correlations among cities. Private vehicles are defined as privately owned automobiles and motorcycles, and vehicle trips or usage levels are defined in terms of vehicle kilometers traveled (VKT) for both types of private vehicles. The paper finds that motorcycle trips are characteristically local because there is no sign of a spatial correlation with neighboring cities for those trips; by contrast, automobile trips often cross city boundaries, although the models constructed in this study demonstrate only weak spatial correlations among neighboring cities for automobile trips. The models also indicate that the road capacity, gasoline prices, gross domestic regional product per capita, population density, city size, number of public buses, and worker resident density have a significant effect on VKT for both cars and motorcycles. Therefore, these findings suggest that in general, the design of urban transportation policies on national roads could be less complex in Indonesian cities because local solutions may be effective for solving traffic problems in individual cities.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 JEL Classification Codes: R41, R49, R53
発行年
値 2013-02
書誌情報 en : GRIPS Discussion Papers

Report No. DP12-19, 発行日 2013-02-05
出版者
出版者 GRIPS Policy Research Center
言語 en
関連サイト
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/12-19.html
関連名称 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/12-19.html
著者情報
内容記述タイプ Other
内容記述 https://www.grips.ac.jp/list/jp/facultyinfo/yoshida_yuichiro/
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
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Ver.1 2023-06-20 15:46:33.534074
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