ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. ディスカッション・ペーパー
  2. 2017年度

Measuring Remoteness Using a Data-Driven Approach

https://doi.org/10.24545/00001561
https://doi.org/10.24545/00001561
af3436d9-afa6-4298-bafa-507d8149629d
名前 / ファイル ライセンス アクション
DP17-03.pdf DP17-03.pdf (299.7 kB)
Item type ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1)
公開日 2017-05-25
タイトル
タイトル Measuring Remoteness Using a Data-Driven Approach
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 selection model
キーワード
主題Scheme Other
主題 remoteness score
キーワード
主題Scheme Other
主題 rural education
キーワード
主題Scheme Other
主題 rurality classification
資源タイプ
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 (DOI) 10.24545/00001561
ID登録タイプ JaLC
著者 CHEN, Stacey H.

× CHEN, Stacey H.

en CHEN, Stacey H.

Search repository
CHEN, Yu-Kuan

× CHEN, Yu-Kuan

en CHEN, Yu-Kuan

Search repository
WU, Huey-Min

× WU, Huey-Min

en WU, Huey-Min

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 8469
姓名 陳, 香如
言語 ja
著者所属
値 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies
著者所属
値 Teach-for-Taiwan Association
著者所属
値 National Academy for Educational Research, Taiwan
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Datasets of schools or hospitals often include an urban.rural divide drawn by government. Such partition is typically determined by subjective thresholds for a few variables, such as access to transportation and local population size, leaving aside relevant factors despite data availability. We propose to measure ‘remoteness’ by mapping a comprehensive set of covariates onto a scalar, and define an objective score of remoteness using a standard selection model. We apply the proposed method to data from Taiwanese public elementary schools. Our method replaces 35% and 47% respectively of the current official list of ‘remote’ and ‘extra-remote’ campuses, shifting the remoteness designation to those furthest from train stations, having the highest teacher vacancy percentages, and located in the least populous areas with the least well-educated populations. The campus- and district-level variables used are publicly available and periodically updated in most advanced economies, and the statistical model can be easily implemented.
発行年
値 2017-05
書誌情報 en : GRIPS Discussion Papers

Report No. DP17-03, 発行日 2017-05-25
出版者
出版者 GRIPS Policy Research Center
言語 en
関連サイト
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/17-03.html
関連名称 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/17-03.html
著者情報
内容記述タイプ Other
内容記述 https://www.grips.ac.jp/list/jp/facultyinfo/chen-stacey/
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:51:38.638643
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3