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  1. ディスカッション・ペーパー
  2. 2018年度

Domestic Value Added of Chinese Brand Mobile Phones

https://doi.org/10.24545/00001625
https://doi.org/10.24545/00001625
685390e6-cf72-4db2-b202-d536368e91a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
DP18-09.pdf DP18-09.pdf (494.6 kB)
Item type ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1)
公開日 2018-09-27
タイトル
タイトル Domestic Value Added of Chinese Brand Mobile Phones
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 GVCs
キーワード
主題Scheme Other
主題 mobile phones
キーワード
主題Scheme Other
主題 value added
キーワード
主題Scheme Other
主題 China
資源タイプ
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 (DOI) 10.24545/00001625
ID登録タイプ JaLC
著者 XING, Yuqing

× XING, Yuqing

en XING, Yuqing

Search repository
HE, Yuzhen

× HE, Yuzhen

en HE, Yuzhen

Search repository
著者所属
値 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies
著者所属
値 University of International Business and Economics
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we evaluate the domestic value added of Chinese brand mobile phones using the teardown data of two sample phones: Xiaomi MIX 2 and OPPO R11s. For calculation of the distribution of value added by country, we adopt two benchmarks: production cost and retail price. In terms of the production cost of the sample phones, which consists of bill of materials, manufacturing cost and royalty, Chinese domestic value added embedded in the MIX 2 is 15.4% and 16.7% in the R11s. The teardown analysis reveals that no indigenous Chinese firms are involved in the manufacture of the printed circuit board assembly, which explains the relatively low Chinese domestic value added. Using retail price to measure total value added, we find that the domestic value added of the MIX 2 to be 41.7% while that of the R11s to be 45.3%. The cost of retail services and gross marginal profits contribute most to the increase, which implies that nurturing mobile phone brands has not only enabled the Chinese mobile phone industry to move up ladder of value chains, but also to improve domestic value added.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 JEL Classification Codes: L63, F23
発行年
値 2018-09
書誌情報 en : GRIPS Discussion Papers

Report No. DP18-09, 発行日 2018-09-27
出版者
出版者 GRIPS Policy Research Center
言語 en
関連サイト
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/18-09.html
関連名称 https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/18-09.html
著者情報
内容記述タイプ Other
内容記述 https://www.grips.ac.jp/list/jp/facultyinfo/xing_yuqing/
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
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Ver.1 2023-06-20 15:27:55.098636
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