WEKO3
アイテム
Degree of Scale Economies and Congestion: A Unified DEA Approach
https://doi.org/10.24545/00000949
https://doi.org/10.24545/000009494c274fbf-720a-4903-9d27-86400edf74ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-02-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Degree of Scale Economies and Congestion: A Unified DEA Approach | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | DEA | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | scale elasticity | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | degree of scale economies | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | congestion | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 (DOI) | 10.24545/00000949 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
TONE, Kaoru
× TONE, Kaoru
× SAHOO, Biresh K.
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6051 | |||||||||
姓名 | 刀根, 薫 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | There are increasing concerns about how increase in congestion can adversely affect output as well as about the relative benefit-cost ratio or return on investment associated with alternative projects or policies to address those problems. Regardless of what policy strategies are used to address congestion, the fact remains that we can not assess the economic benefits of congestion-reduction strategies unless we are able to measure the extent to which congestion affects productivity in general, and scale economies in particular. This paper makes a novel attempt to suggest a method in a non-parametric framework to measure scale elasticity in production in the presence of congestion. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research supported by Grant-in-Aid for Scientific Research (C) Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||
発行年 | ||||||||||
値 | 2002-08 | |||||||||
書誌情報 |
en : GRIPS Discussion Papers Report No. I-2002-0005, 発行日 2015-02-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | GRIPS Policy Research Center | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者情報 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | https://www.grips.ac.jp/list/facultyinfo/tone_kaoru/ | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |