WEKO3
アイテム
Long-Term Effects of Preschooling on Educational Attainments
https://doi.org/10.24545/00001108
https://doi.org/10.24545/000011083676d616-044e-4aa0-90bb-f578625f8d0a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ディスカッションペーパー / Discussion Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Long-Term Effects of Preschooling on Educational Attainments | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Preschooling | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kindergartens | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Nursery schools | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Education | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 (DOI) | 10.24545/00001108 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
AKABAYASHI, Hideo
× AKABAYASHI, Hideo
× TANAKA, Ryuichi
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6692 | |||||||||
姓名 | 赤林, 英夫 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 6693 | |||||||||
姓名 | 田中, 隆一 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 慶應義塾大学大学院経済学研究科 / Graduate School of Economics, Keio University | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
値 | 政策研究大学院大学 / National Graduate Institute for Policy Studies | |||||||||
分野 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 経済学 / Economics | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Whether universal preschool education can eliminate the achievement gap among children in the long term has been debated in the United States and elsewhere. This paper offers new evidence from the experience of massive preschool education expansion in Japan. Using prefecture-level panel data, we estimate the effects of preschooling expansion on two measures of long-term educational achievement: high school and college advancement rates. We find that the expansion of both kindergarten and nursery schools have a significant positive impact on high school and college advancement rates, and the effect of attendance in nursery school is stronger than that in kindergarten. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | JEL Classification Codes: I22, I28, H75 | |||||||||
発行年 | ||||||||||
値 | 2013-02 | |||||||||
書誌情報 |
en : GRIPS Discussion Papers Report No. DP12-21, 発行日 2013-02-26 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | GRIPS Policy Research Center | |||||||||
言語 | en | |||||||||
関連サイト | ||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||
関連識別子 | https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/12-21.html | |||||||||
関連名称 | https://ideas.repec.org/p/ngi/dpaper/12-21.html | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |